Artikel: Waarom je nu nog naar de VVV moet gaan

Gepubliceerd op 25 augustus 2016

Een interessant artikel over de VVV
Toerisme: De VVV is zichzelf opnieuw aan het uitvinden. Dat moet ook wel, want de huidige toerist weet alles al en wil meer. Meer informatie, meer ‘belevenissen’, meer ‘authenticiteit’, meer ‘inspiratie’. En ze willen allemaal ‘leven als een local’.

De VVV’s willen hip worden. „Eigentijds”, zeggen ze zelf. De Vereniging voor Vreemdelingenverkeer is zich naar eigen zeggen „opnieuw aan het uitvinden”. Nog altijd is een van de meest gestelde vragen op een gemiddeld VVV-kantoor „wat hier te doen is” en „of hier een toilet is”. Vaak nog halen bezoekers kilo’s folders over attracties in de omgeving. Maar de trend is toch dat bezoekers méér willen.

Voorbij is de tijd dat de bezoeker van bijvoorbeeld Amsterdam standaard bij de VVV kwam vragen „of er nog een hotelkamer vrij is”. Voorbij is de tijd dat je als hospitality manager bezoekers alleen maar in een bus hoefde te proppen en de stad te laten zien om hun een bevredigd gevoel te geven. De huidige bezoeker wil meer.

De ‘kwaliteitstoerist’ heeft op zijn smartphone al gezien wat er ongeveer te beleven valt in een grote stad of een mooie streek en wil van een medewerker weten „waar die zelf gisteren heeft gegeten”, want bezoekers willen allemaal „leven als een local.” En ze willen „persoonlijke informatie”. Ze willen niet de feiten, ze willen „verhalen”. Bezoekers willen „inspiratie” opdoen om iets te „beleven”, om „ervaringen op te doen”.

Lees het volledige artikel op: www.nrc.nl

Actueel
Doelgroepen

Vrienden van het Museum Heerenveen:

Word ook vriend

Rondleiding

ZILVERZAAL2

Haal meer uit je bezoek en vraag één van onze rondleiders mee!  

Historisch documentatie centrum

biblio

Onderzoek je geschiedenis in het Historisch documentatie centrum van Heerenveen.

Word ook Vriend

Vrienden

Steun ons museum en word Vriend en steun het verhaal van Heerenveen!

Achtergrond