31 oktober: Tijd Symposium

Gepubliceerd op 29 september 2017

Ieder jaar houdt de Stichting Tijd een feestelijk symposium in Heerenveen. Het jaarlijkse TIJD-symposium zal dit jaar plaatsvinden op dinsdag 31 oktober 2017, de geboortedag van Louis Le Roy en de oprichtingsdatum van de Stichting TIJD. De Le Roy lezing zal gehouden worden door Ronald van de Hoff, schrijver van het boek Society 3.0 en het Seats2meet concept met tientallen creatieve werkplekken in Nederland. Het symposium is gratis bij te wonen. Opgeven kan hier.

Het effect van het ecokathedrale denken op kantelende maatschappelijke processen.

Wat zou het effect zijn als we bij alles wat we doen of besluiten, we ons afvragen 'wat is het effect van dit besluit op onze kinderen en onze kinds kinderen'? Wat als we bij alles de 'lange' tijd meenemen. Wat als we ons echt realiseren dat onze besluiten toekomstige generaties voor voldongen feiten plaatsen? Het milieu, voedselveiligheid, ongebreidelde consumptiedrift, wat zijn de gevolgen van te snelle door het heden ingegeven besluiten? Tijdens het symposium onderzoeken we wat 'kijken door de ogen van onze kinderen en kinds kinderen' ons vandaag kan opleveren!

Programma:

Ochtendprogramma:
09:00-09:30 Inloop
09:30-10:00 Korte inleiding van Rob Hendriks over transformatie van het atelier in de ecokathedraal
10:00-13:00 Interactief ochtendprogramma: Laboratorium over transformatie van het atelier in de ecokathedraal met studenten en belangstellenden

Middagprogramma:
13:00            Inloop
13:30-13:45 Opening met introductie van thema Children’s Fire en middagindeling
13:45-14:05 Bijdrage Milou van Rijn over Tiny Forest
14:05-14:15 Muzikaal intermezzo
14:15-14:35 Bijdrage Jaring Brunia
14:35-14:45 Muzikaal intermezzo
14:45-15:25 Pauze
15:25-16:10 Le Roy lezing
16:10-16:25 Gedachtenwisseling n.a.v. Le Roy lezing
16:30            Sluiting

Practische informatie

Datum: 31 oktober 2017
Entree: Gratis
Opgeven: Stichting Tijd

De Ecokathedraal

In het centrum van Heerenveen aan de Europalaan en de Kennedylaan ligt een stadspark van wel een kilometer lang. Dit is geen strak plantsoen maar ontworpen volgens ecoathedrale principes. Een ecokathedraal is een plek waar mens, plant en dier eindeloos samenwerken. De eerste ecokathedraal is sinds 1965 in ontwikkeling in Mildam. Bedenker en uitvoerder hiervan is Louis Le Roy (1924 - 2012) die honderden vrachtwagens met klinkers, tegels en trottoirbanden heeft geordend tot een complex bouwwerk, waarin ook de natuur een evengroot aandeel heeft.

Actueel
Doelgroepen

Vrienden van het Museum Heerenveen:

Word ook vriend

Rondleiding

ZILVERZAAL2

Haal meer uit je bezoek en vraag één van onze rondleiders mee!

Historisch documentatie centrum

biblio

Onderzoek je geschiedenis in het Historisch documentatie centrum van Heerenveen.

Word ook Vriend

Vrienden

Steun ons museum en word Vriend en steun het verhaal van Heerenveen!

Achtergrond