April 2016: Nelleke Dikkerboom

Gepubliceerd op 29 maart 2016

STlL - verstilling in de Friese wildernis
Nelleke Dikkerboom-Bruin

Met de expositie STIL toont Nelleke Dikkerboom-Bruin de Friese natuur op z'n mooist. Van 2 t/m 29 april kunt u in de Pronkkeamer van het Heerenveen Museum deze unieke fotoserie komen bekijken: sfeervolle landschappen, badend in mysterieus ochtendlicht, opgebouwd uit bijzondere symmetrie of doordrenkt van intensieve kleuren. In alle beelden staat rust en verstilling centraal. Het is aan de kijker zelf om te ontdekken welke emoties daarbij bij hem of haar worden opgeroepen.

Nelleke is zelfstandig grafisch en conceptueel ontwerper, woont en werkt in Heerenveen. Fotograferen doet zij hobbymatig en ter ontspanning, voornamelijk landschappen en natuur. Ze is dan ook vrijwel iedere dag in alle vroegte met de honden te vinden in een van de mooie natuurgebieden die Friesland rijk is. In de zomer fotografeert Nelleke graag in Scandinavië. Bijzondere sfeer, stilte, de zon en opvallende structuren en kleuren spelen een grote rol in haar foto's.

Ze maakt gebruik van diverse middelen: niet alleen de Canon EOS 500D, maar ook de iPhone en LG G4 worden regelmatig ingezet.

Heeft u vragen of wilt u een werk aanschaffen naar aanleiding van uw bezoek? Neem dan even contact op: alle benodigde gegevens zijn te vinden in de expositieruimte! Bezoek van de Pronkkeamer is gratis, wilt u ook het museum bezoeken, koop dan een kaartje bij de balie.

Kadotip: in de winkel van het Heerenveen Museum is STIL (in de maand april) gebundeld als leuke waaier te verkrijgen.

Actueel
Doelgroepen

Vrienden van het Museum Heerenveen:

Word ook vriend

Rondleiding

ZILVERZAAL2

Haal meer uit je bezoek en vraag één van onze rondleiders mee!

Historisch documentatie centrum

biblio

Onderzoek je geschiedenis in het Historisch documentatie centrum van Heerenveen.

Word ook Vriend

Vrienden

Steun ons museum en word Vriend en steun het verhaal van Heerenveen!

Achtergrond